www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

tisdag 22 maj 2012

Att ha bestämt sig för att vinna är att redan ha vunnit!

Bara av att ha bestämt sig för att leva är ett vinnande skede i att klara målet helt och hållet. Att ha bestämt sig för att vinna, så har man redan vunnit. Bara att veta att man vill ta ett sånt beslut, är att känna att man redan segrat.

Det är precis så jag känner. Hur ska jag annars känna?
Jag är ju Tricia, en stark tjej.
Om många säger det, kan alla ha fel?
Nej.

Om få säger att jag inte är det, kan dessa ha rätt?
Nej.

Nu är det såhär.
Jag, Tricia Marie Sofie, slår mig för bröstet, åter sänker handen och slår den mot bordet jag sitter vid. Inte aggressivt. Inte hotfullt. Inte på ett negativt vis.

Med jag sätter ner foten, tänker att jag ska fan inte leva såhär, medan jag slår handen i bordet, och har dessa tankar så säger jag detta.

Kalla mig svag. Kalla mig svag som skär mig.

Ni kan inte ha mer fel.


Jag ska leva, den här gången för min egen skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar