www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

söndag 10 juni 2012

Ett H gör skillnad...

Vill bara informera allmänheten om att jag ändrat stavelsen till mitt namn. Jag heter nu Trichia och inte Tricia. Jag har blivit grymt trött på att jag blir kallad lite allt möjligt när jag presenterar mig. "Alicia", "Teresia", "Felicia" blablabla. Eftersom Tricia är ett engelskt namn så utalas C som "ch" och i:et på slutet hörs inte. Alltså blir det "Trisha" om man ska vara helt korrekt. Eftersom folk hör fel och nästan ingen människa jag möter hör rätt första gången så gör jag mig själv en tjänst och sätter in ett H i det hela. Det är självklart för min egen skull och inte för de andras. Men jag känner mig faktiskt väldigt obekväm med att "heta" något annat. Flera som träffat mig har kallat mig "Felicia" typ flera veckor innan de märkte att jag hette Tricia.

För att förtydliga: Placera ett H mellan c och i på slutet annars blir jag otrevlig. Eller ja, kanske inte om man råkar göra fel, men lär er mitt namn, snälla.

Det tog ca 5 år för min släkt att lära sig att jag heter Trichia och inte Patricia, som jag hette innan.

Trichia är mitt namn, gott folk!

/Trichia.

P.s: Bloggadresser, hemsideadresser och andra saker som kan vara svåra att ändra så folk hittar tillbaks är likadana som innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar