www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

onsdag 11 november 2015

I am just another Furtado...

Har införskaffat en ny ritplatta eftersom min förra gick sönder för ca 3,5 år sen när jag flyttade till min lägenhet. Det känns så ovant att måla digitalt igen och jag känner mig extremt ringrostig.

Vill börja med att säga att memoarerna drar ut på tiden och likaså allt annat jag sysslar med.

Förresten, en kompis till mig frågade mig varför jag heter "AnotherFurtado" på vissa sociala nätverk... Jo så här är det: det är lite ironiskt att heta 'another' när Furtado är ett väldigt ovanligt efternamn i Sverige... Så ja det är ren ironi. Jag är en av få Furtado i detta land. Men samtidigt är det ett väldigt vanligt efternamn i Portugal (där en del av min släkt har rötter ifrån) så det gör mig till "just another Furtado"... Ironi och verklighet på samma gång alltså...

Jag är så otroligt vettig. Eller inte.

Min ritplatta nedan. En Wacom Intuos medium touch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar