www.ettorakel.blogspot.com
- - -

NY SKRIVBLOGG:
ELDVARELSE.BLOGSPOT.COM

tisdag 20 september 2016

Jag känner mig lite som Robin Hood

Jag har börjat träna bågskytte en gång i veckan. Måndagar kl 18.

Idag fick jag in min allra första bullseye!!! Det vill säga, jag sköt pilen rakt i mitten i den gula cirkeln på måltavlan! Den gula cirkeln i mitten är värd 10 poäng (och 10 poäng är den högsta poängen på tavlan). Men inte nog med det, i och med att jag träffade den inre lilla cirkeln på tiopoängaren så fick jag vad en tydligen kallar ett "kryss" vilket är det bästa en kan få. Visserligen va det på nybörjaravstånd (tror det va på 10m, men det kan ha varit mer, för jag minns inte vad tränaren sa att det var).

Inte så illa för att vara nybörjare (det är min andra gång på bågskyttebanan!). Förra gången jag var där fick jag två niopoängare, då satte jag pilen i den yttersta delen av den gula cirkeln (för den är värd 9 poäng).

#hybris (nej skojar bara! ;)

Jag har med andra ord varit löjligt nöjd med mig själv hela kvällen.

Oops, nu är det över midnatt.
Måste nog sova nu...


/Oraklet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar